topbella

2014. február 9., vasárnap

A kényszerevés és én...

A tél nálam is megtette a magáét, szépen észrevétlenül, alattomosan kúsztak fel a kilók. Persze tettem is érte bőven, pedig tavaly nyáron már egészen elégedett voltam magammal. Csakhogy én tipikusan az az ember vagyok, akinek, ha lelki fájdalma van, ideges, vagy fáradt, akkor eszik. És nem keveset, és nem egészséges dolgokat. Az evés feszültségoldás, vigasz a rossz napokon, társ a magányos órákban. Főleg a szénhidrátdús édes és sós finomságok okoznak örömet.Persze ez az öröm csak átmeneti, utána jön a bűntudat, az önutálat, hogy már megint milyen szarul nézek ki, hogy megint híztam, de aztán megint jön egy rosszabb nap és minden elhatározás, ígéret szertefoszlik. Ezt egy szóval úgy hívják: kényszerevés. Ennek a csapdájából szerintem ugyanolyan nehéz szabadulni mint a dohányzás, az alkohol vagy a kábítószer okozta függőségtől. A dohányzást megtapasztaltam, és nagyon büszke vagyok rá, hogy életem egyik legnehezebb időszakában le tudtam tenni a cigit, és már több, mint egy éve nem gyújtottam rá. Biztos, hogy a kajával kapcsolatos függésemtől is meg tudok szabadulni, ha akarok. Márpedig akarok, nincs más választás, vagy benne maradok egy ördögi körben, ami az élet más területeire is rányomja a bélyegét, mert az önutálat nem sok jót szül
19 napja vágtam bele egy igazán jól tartható életmódváltásba, szándékosan nem írom, hogy fogyókúrába, mert persze a fogyás is cél, de az elsődleges, hogy visszataláljak a normális, egészséges táplálkozás útjára. Nem követek csodadiétákat, nem koplalok. Egyszerűen próbálok egészségesen, tudatosan enni, többet mozogni és újra megszeretni magam és a testem. Kerülöm a finomított szénhidrátokat , a fehér cukrot, de nem veszek csodaliszteket. Egyszerű zablisztet használok a sima liszt helyett. 12 óra után szénhidrátot nem nagyon eszem, max. gyümölcs formájában.  Éhezni soha nem éhezem, képtelen vagyok rá. Viszont este 17-18 óra körül eszem utoljára, ha később eszem, akkor max a súlyom tartom, de fogyni nem fogok, és nekem most a fogyás is cél. Arról nem beszélve, hogy egy kiadós vacsora után iszonyatosan rosszul alszom, pláne ha szénhidrát is van benne.
Mozgás: egyelőre a szobabicajomat nyüstölöm és LPG kezelésre járok (bővebben : itt )


19 nap alatt kereken két kiló mínusznál tartok, ezt teljesen jó ütemnek tartom, ha így haladok, akkor nyárra meg is lesz az a súly, amivel már jól érzem magam. :)


10 megjegyzés:

PAncsi írta...

Én is ugyanebben a helyzetben vagyok:
tavaly nyáron egész jól éreztem magam a bőrömben, majd ősszel-télen szépen elmaradt a mozgás, jöttek a rossz ételek...
Úgyhogy most nálam is kemény odafigyelés van és végre újrakezdtem a mozgást (van is izomlázam rendesen :-)
Remélem mindkettőnknek sikerülni fog elérni a célt!

Lyna írta...

Én biztos vagyok benne, hogy sikerülni fog. A cigit is letetted, ezzel sem lesz másként, csak egy kicsit döcögősebb és hosszabb út lesz. Én a cigivel voltam úgy, hogy ha azt le tudom tenni, akkor a lefogyás már könnyebben fog menni. A cigit letettem és most gyúrok a kilók ellen. Hajráááá csajszi, csajszik, mindenki aki le akar fogyni, le akar szokni, vagy bármi ilyesmi terve van! :)

Lazac írta...

Társam a sorban....okosan csinálod. :)

pipacs írta...

Hajrá Pancsi!! Esetleg egy post arról, hogy hogy alakul az étrended és miket sportolsz? ;)

pipacs írta...

Hajrá Neked is Lyna! :)

pipacs írta...

Köszi! :)

Kotorborka írta...

Mostanában én is csak sóóóóóóós és nagyon egészségtelen ételeket (természetesen nem zóna adagokban.....) ennék csak nyakra-főre.... A sósra meg ugye kívánja az ember az édeset. Az édesre meg a sósat..... :P Rémes. Legyen már nyár+hőség, akkor könnyebben megy az egészséges életmód. ;)
Mondjuk most mi is próbálkozunk önmagunk fékezésében.... Kíváncsi leszek. Az első próbatétel, hogy ma semmit ne vegyek a sarki pékségben. :P Éhezés nálunk is kizárva. :)
Pipacsom, kitartás!!!!!

PAncsi írta...

Később talán írok majd róla, de ha most írnék, kicsit hamiskás lenne még a dolog, mert nem olyan régóta figyelek oda megint jobban (no és izgulok, hogy sokáig bírja a térdem a futást)

pipacs írta...

Kotorbotorka! Szia ittt!! Úgy örülök, hogy megtaláltuk egymást! :) Köszi, kitartás Neked is! :*

pipacs írta...

Pancsi: az én térdem is vacakol, nem is merem bevállani a futást. :(

Megjegyzés küldése